اولین قدم برای ثبت دامنه انتخاب یک نام دامنه مناسب است. همانطور که گفته شد ، انتخاب دامنه برای یک وب سایت مرحله ای بسیار حساس و تاثیرگذار در میزان بازدید از سایت ، می باشد. ثبت دامنه بدون کارشناسی می تواند لطمات زیادی به کسب و کار آنلاین شما بزند. رعایت نکات زیر می تواند شما را در یافتن یک نام دامنه مناسب برای وب سایتتان کمک کند:
۱- دامنه انتخاب شما با نام تجاری شما تا حد ممکن همخوانی داشته باشد .
۲- دامنه انتخابی شما تا حد ممکن کوتاه باشد تا براحتی در خاطر مشتریان شما بماند .
۳- به راحتی بتوان دامنه را نوشت .
۴- به راحتی بتوان دامنه را تلفظ کرد .
۵- دامنه انتخابی شما شبیه دامنه های رقیب شما نباشد .
۶- دامنه انتخابی شما نقض علامت تجاری شخص دیگری نباشد .
پس از انتخاب دامنه مورد نظرتان ابتدا باید چک کنید تا شخص دیگری این دامنه را پیش از شما ثبت نکرده باشد. برای این کار می توانید به صفحه
سیگنال های نام تجاری یا سیگنال های نام برند (به انگلیسی Brand Signals) در انتخاب دامنه مناسب، سیگنال هایی هستند که با هر بار نام بردن یا اشاره به نام تجاری شما در دیگر وب سایت ها به موتور جستجو ارسال می شوند. سیگنال های نام تجاری ابزار مهمی برای ارتقا و بهبود سئوی سایت محسوب می شوند.
به زبان ساده، هر بار وب سایتی در یکی از صفحاتش به نام تجاری شما اشاره کند، سیگنالی به موتورهای جستجو ارسال می شود. برای مثال در همین مقاله من به نام تجاری دیجیکالا اشاره کردم، این اشاره یک Brand Signal به شمار می آید.
البته باید گفت که مفهوم سیگنال های نام تجاری تنها به بحث سئو و بهینه سازی سایت محدود نمی شود و اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم سیگنال های نام تجاری بیش از آنکه با سئو سر و کار داشته باشند با مفهوم پیج رنک در ارتباطند.
برخی از متخصصان سئو رویای روزی را در سر می پرورانند که در آن لینک بیلدینگ بی اهمیت شده است و کلمات کلیدی دیگر کارآیی ندارند. آن ها رویای روزی را دارند که نام تجاری یک وب سایت تنها عامل حضور در موتورهای جستجو باشد. بی شک راه زیادی تا رسیدن به آن نقطه باقی مانده است، اما سیگنال های نام تجاری گامی موثر در این زمینه هستند.
مشکل import کردن دیتابیس با حجم بالا در phpmyadmin
افت کیفیت اینترنت و ضربالاجل یکروزه رگولاتوری به اپراتورها
بهترین سایتهای ایرانی از دید کاربران
«DEFACE»؛شناسایی حملات سایبری حتی در کشورهای دیگر